Metodologia
şi calendarul înscrierii în învăţământul primar 2014-2015
Informaţii
pentru părinţi
REPERE
ISTORICE
Pe
valea Firizei urmele prezenţei umane coboară adânc până în
epoca paleoliticului, aici găsindu-se din abundenţă silex de bună
calitate folosit în confecţionarea uneltelor şi armelor.
Bogaţia
zăcămintelor neferoase a dus la aparţia de timpuriu a unor aşezări
miniere în jurul cărora s-a dezvoltat medievalul”CIVITAS RIVULI
DOMINARUM”(cetatea Râului Doamnelor) atestat documentar din anii
1327-1329.
Tot
din această perioadă datează şi primele menţionari documentare
referitoare la valea Firizei care a fost donată de regele Ungariei
Carol Robert de Anjou în 1329 oraşului Baia Mare căruia îi
aparţine şi azi.
Cunoscut
sub numele de Firiza de jos (Ferneziu) această zonă minieră s-a
dezvoltat intens în secolul al XVI-lea. Devenită proprietatea lui
Iancu de Hunedoara împreună cu oraşul Baia Mare,iar apoi a lui
Ştefan Bathory această aşezare a fost cedată în 1608 ca donaţie
lui Gellert Lisibona, arendaşul minelor din Baia Mare pentru a fi
răscumparată de la urmaşii acestuia de vistieria regală în a
cărui posesie intră definitiv din 1711, după înfrângerea lui
Francisc Rakoczi al II-lea şi semnarea păcii de la Satu Mare.
Zona
unde este actualmente amplasat localul şcolii era ocupată de
grajdurile IFET-ului şi de un depozit de lemne aduse pe apă prin
vechiul sistem al plutăritului.
Un
rol important în dezvoltarea zonei îl va juca proiectarea lucrării
de amenajare hidrografică a râului Firiza care s-a materializat
prin construirea lacului de acumulare şi a barajului.
Pentru
a facilita demararea lucrărilor în 1958 a fost terminată şoseaua
pietruită care prelua întregul trafic în urma desfiinţării căii
ferate.
Din
1828 datează construcţia bisericii romane (greco-catolice) situată
la bifurcaţia străzilor Barajului si Herja care avea alături şi o
şcoală confesională cum erau toate şcolile româneşti din acea
vreme din Ardeal. Mai târziu dezvoltarea zonei şi creşterea
populaţiei a necesitat construirea unei şcoli (1875) unde astăzi
se află Grădinţa nr.24. Vechimea acestei construcţii este
atestată şi de grosimea de circa 1m a zidurilor sale construite din
piatră. Localul dispunea de o sală de curs pentru ciclul primar şi
două săli destinate învăţătorului. În 1938 se construieşte un
nou local de şcoală tot pe strada Lunci (actualul local al
alimentarei) cuprinzând alte două încăperi unde a funcţionat
şcoala elementară Ferneziu,care purta denumirea de Şcoala nr.19
între anii 1954-1958, iar apoi Şcoala nr.10 până în 1960, iar
din 1960 până la darea în folosinţă a noii clădiri era
cunoscută sub denumirea de Şcoala nr.15.
Construcţia
barajului începută în anul 1961 a determinat nu numai o creştere
demografica ci şi schimbarea peisajului edilitar prin construcţia
celor două blocuri de locuinţe date în folosinţă în 1962 şi a
localului actual al Şcolii nr.9 ridicat între anii 1961-1963.
Proiectată
în 1961 de arhitecţii Moroşan şi Terdic şcoala se desfăşoară
pe o arie de 540,38 m.p. destinată învăţământului cuprinzând
iniţial 8 săli de clasă având fiecare 50,56 m.p., un atelier şi
un laborator 68,15m.p., secretariat, directiune, cancelarie,
bibliotecă depozit de materiale, cabinet medical, spaţiu însumând
un volum/elev de 13,16m.p.
Treptat
spaţiile şi-au schimbat destinaţia în funcţie de creşterea
populaţiei şcolare şi regândirea procesului instructiv educativ.
Astfel azi şcoala dispune de 6 săli de clasa, 3 cabinete
(istorie-geografie,biologie,lb.română),1 laborator
fizică-matematică,1 cabinet de informatică,1 sală de sport,1
biblioteca cu 7500 volume, sala profesorală, direcţiune,
secretariat,depozit materiale si arhiva şcolii. Spaţiul şcolii
cuprinde şi un minunat parc cu sălcii, brazi si flori care se
încadrează în specificul peisagistic al zonei şi care este
întreţinut cu grijă şi râvnă de elevii şcolii. Tot în incinta
şcolii se află un teren destinat jocurilor sportive însumând
circa 1000 m.p.care constituie un eficient mijloc de instuire şi
destindere. Menţionăm că toate sălile, cabinetele şi
laboratoarele sunt dotate cu mobilier corespunzător constituind un
cadru plăcut şi funcţional pentru derularea procesului de
învăţământ.
Şcoala
Mihail Sadoveanu are ca structuri: Şcoala Nr.13 Firiza, Grădiniţa
Nr. 24 şi Grădiniţa Valea Neagră
2.
DIMENSIUNEA CALITATIVĂ A PROCESULUI INSTRUCTIV –EDUCATIV
a)
Promovabilitatea elevilor
rata de promovabilitate ultimii 3 ani | ||||
2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | ||
primar |
99.05
|
98.45
|
96.15
|
|
gimnazial |
95.75
|
93.98
|
94.95
|
b)
Rezultate la învăţătură
5-5,99 | 6-6,99 | 7-7,99 | 8-8,99 | 9-9,99 |
10
|
||
2009-2010 |
57
|
83 |
63
|
80
|
91
|
4
|
5 repetenti |
2010-2011 |
33
|
45
|
67
|
72
|
78
|
4
|
10 repetenti |
2011-2012 |
54
|
79
|
114
|
54
|
58
|
0
|
7 repetenti |
c)
Rezultatele elevilor – medii de admitere
9-10 | 8-9 | 7-8 | 6-7 | 5.-6 | sub 5 | ||
2012
|
4
|
3
|
7
|
5
|
8
|
14
|
41
|
2011
|
6
|
8
|
7
|
9
|
6
|
6
|
42
|
2010
|
5
|
16
|
14
|
10
|
4
|
4
|
53
|
d)
Rezultatele elevilor la concursuri şi
olimpiade
- Olimpiadă Religie ortodoxă: premiul I;
- Concursul Prietenul meu pompierul: locul III
- Concurs Internaţional Excursia ca metodă de instruire –menţiune;
- Proiect internaţional: Campania “ Mai curat” – Young Reporters for the Enviroment – Tineri Reporteri pentru Mediul Inconjurator-2011-2012- certificate
- Canguraşiul matematician: locul I, II, III;
- SMART: premiul I, II, III;
- Concurs interjudeţean Magia iernii: premiul I, menţiune;
- Concurs naţional Toamna mândră, darnică: premiul II, III;
- Concurs naţional Eco Scoala.
-
d)
Absolvenţi
cu care ne mândrim
2011-2012
– Socotinschi Laura - media în clasele V-VIII -10
2010-2011
– Stegerean Mădălina - media în clasele V-VIII -9,88
2009-2010
– Bartoş Daniela -- media în clasele V-VIII -9,75
3.
Programe şi
proiecte educaţionale
- Proiect internaţional: Campania “ Mai curat” – Young Reporters for the Enviroment – Tineri Reporteri pentru Mediul Inconjurator-2011-2012- certificate
- Sănătatea pământului, sănătatea noastră
- Iubim natura. Să gândim ecologic
- Visuri de copil pe aripile toamnei
- In lumea de basm a vacanţei
- Să descoperim istoria
- Bucuriile copilăriei
- Punţi de prietenie
- Excursia ca metodă de instruire
- Comportament, cultură şi civilizaţie
- Eco- Şcoala
- Cultură şi civilizaţie britanică
- Ştiinţă şi multiculturalism
- Pe cărări de munte
- Cerc de lectură
- Autoportretul
- Pe urmele lui Hristos
- Iubind aproapele
- Prietenul meu pompierul
- Să ne iubim ţara
4.
Activităţi
extraşcolare
- Serbarea şcolii “Suflet de copil”
- Ziua Limbilor europene,
- Zilele francofoniei,
- Parteneriate cu instituţii de învăţământ locale, judeţene, naţionale,
- Concursuri şi olimpiade,
- Activităţi sportive,
- Activităţi de tip voluntariat “Let’s Do It, Romania!”, “Clubul verde”,
- Vizionări de spectacole,
- Videoconferinţe,
- Ziua porţilor deschise pentru părinţii preşcolarilor,
- Excursii şi drumeţii
5.
Oferta educaţională
2013-2014
Resurse
materiale:
- 6 săli de clasă
- cabinet informatică- dotat cu calculatoare legate în reţea AEL, conectat la Internet,
- 3 cabinete (istorie-geografie,biologie,lb.română),
- 2 laboratoare ( fizică-chimie, biologie),
- 1 biblioteca
- Bază sportivă în aer liber compusă din:
-
1 teren de baschet
-
1 teren handbal
-
1 teren fotbal
- calculatoare, scanner-e, imprimante, xerox- uri, fax, aparate video, DVD-uri, video proiector, cablu TV.
- Laptop, CD-playere, casetofoane
- Aparatura de supraveghere video
Resurse
umane:
profesori şi
învăţători
titulari
psiholog
scolar, administrator de retea AEL
Limbi
moderne studiate:
- clasele III- IV – limba engleză
- clasele V-VIII – limba engleză, limba franceză,
Discipline
opţionale:
- clasele pregătitoare, clasa I şi a II-a – limba engleză opţional şi PMC
- clasele V-VIII – informatică
Activităţi
extracurriculare:
- ansamblu coral
- baschet
- fotbal
- dans de societate
- dans popular
- parteneriate cu şcoli europene
- parteneriate cu comunitatea locală
- parteneriate educaţionale între şcoala noastră şi şcoli din municipiu, judeţ şi alte judeţe
ISJMM:
- secţiunea
Înscriere în învăţământul primar 2013
EDU.RO
- secţiunea
„Înscriere în învăţământul primar 2013”- „Informaţii
pentru părinţi http://www.edu.ro/index.php/articles/c1085/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu